Home

Thursday, March 3, 2011

Black Swan*

 От няколко места вече чух ужасни коментари за "Черният лебед" Дарен Аронофски. Сравняват го с трилър, с ужаси и дори с творение на болен мозък.
Е, аз гледах филма още през декември (не мога да дочакам премиерата, която се бави ужасяващо у нас) и ми хареса. Тези, които също са го гледали и не са го оценили високо, сигурно ще си кажат - а какво точно ти хареса?
Като за начало ми хареса играта на Натали Портман... Не, че тя по нещо се различава от нейните предишни превъплъщения, където отново е на границата между разума и истерията, а симпатията на зрителя се корени в миловидното й излъчване, но пък всеки един актьор си има стил. Натали вече дълго време налага своя и трябва да й се възхитим а това.
Ужасно много ми допадна Венсан Касел. Ето за това си заслужава да гледате този филм. С предишните глупави роли на този французин се чудех защо всички така го възхваляват, но тази ми обясни. За пръв път Касел ми допадна като излъчване, поведение и изобщо цялостно изграждане на образ. Просто фантастичен! Ако това не ви е достатчно, за да се навиете да гледате филма?
Тогава ще добавя музиката... Да, малко сме се отдалечили от тази класическа музика, като сме я заместили почти напълн ос поп културата. Но филмът сякаш ни напомня, че тя е нещо, което не принадлежи на определена епоха и време. Толкова е въздействаща и вдъхновяваща, че всеки би могъл да я усети и разбере по свой начин. Всъщност дори ви съветвам много, много да не следите сюжета и героите, колкото да се оставите музиката от балета да ви покаже какъв е замисълът на "Черният лебед".  Хуваби почивни дни!

1 comment: