Home

Wednesday, September 3, 2014

Еко бяло без белина

Обожавам белите си кецове и не мога да си представя времето, в което не бяха в гардероба ми. Когато ги нося неуморно повече от 10 дни обаче, накрая те винаги изглеждат много мърляви и мръсни.

През годините пробвах различни прахове, с които да се опитам да ги запазя бели (а не жълти или сиви), но не смеех да ги накисна в белина. Първо, защото нямам представа как тя ще се отрази на гумата и плата. Второ защото е крайно неекологична. Само миризмата й ме побърква.

Тази година обаче открих идеалното решение за моя проблем и с известни закъснения ви го споделям. Казвам със закъснение, защото първо исках да изпробвам дали резултатът няма да се повлияе от многократното пране. Сега вече съм сигурна, че няма и смея да твърдя, че няма по-добър избелваш препарат от този.

Всъщност продуктът изобщо не е нов, нито е някакъв скъп прах. Казва се натриев перкарбонат и го има в магазина за еко продукти на Екомама. Самата аз бях доста скептична, докато не видях резултата - искрящо бели кецове само с 1 изпиране.

Как се постига този ефект?

Внимавам с прането на кецовете си, затова често ги пускам в пералнята самостоятелно, без центрофуга на 40 градуса. Както се досещате, в този случай преди много от петната оставаха по текстила и гумата. С перкарбоната обаче постъпих по-различно. Първо накиснах кецовете в 5 л. топла вода с 2 с.л. лъжици перкарбонат за 1 вечер. На сутринта те вече изглеждаха сякаш са прани, а водата беше пожълтяла. Въпреи това реших да ги пусна и в пералнята с прах за пране и още 1 с.л. перкарбонат. Виждате разликата на снимката преди и след.



С какво перкарбоната е различен от стандартната белина?

Първо той не мирише задушливо. От нормалната белина ми става лошо, но с този продукт нямам проблеми.

Второ натриевия перкарбонат е безопасен както за околната среда, така и за здравето на човека. Начинът му на действие е следният: в контакт с водата той се активира, разпадайки на кислород и сода и това осигурява неговия избелващ и хигиенизиращ ефект. Той отстранява петна, избелва, дезинфекцира и отстранява миризми от прането.

Не уврежда структурата на тъканите, изплаква се напълно и не остава по дрехите. Хипоалергенен, подходящ за пране и избелване включително на детски дрешки. Аз лично го използвам за избелване на спалното си бельо и досега не съм забелязала никакви неприятни ефекти от това. 

No comments:

Post a Comment